יום שני, 17 בינואר 2011

שלב סיכום עונה: Covert Affairs – עונה ראשונה: סדרה טובה, אבל לא יותר מכך.


הדבר הראשון שחושבים עליו כאשר שומעים על הסדרה הזאת, אשר מציגה בפנינו סוכנת CIA מתחילה אשר נקלעת לתככים בתוך המשרד ויוצאת למבצעים, הדבר הראשון שנזכרים בו היא הסדרה Alias. אז, לאלו שמצפים שהסדרה הזאת תהיה המשך או חיקוי של הסדרה המצליחה של רשת ABC, אשר החזיקה מעמד 5 שנים לפני שבוטלה, לאותם אנשים צריך להבהיר כבר בהתחלה: הסדרה הזאת לא מתקרבת לאיכות של Alias.
ראשית, פייפר פרבו, אנני ווקר בסדרה, היא בהחלט לא ברמה של ג'ניפר גארדנר. גארדנר היא אחת השחקניות אשר מצליחות לשדר כריזמה על המסכים ברגע שרק רואים אותה על המסך. לצערן של שחקניות רבות, או שיש לך כריזמה או שאין לך. לפייפר את הכריזמה הזאת. נכון, היא הכוכבת של הסדרה, אבל בניגוד ל Alias, בה גארדנר הייתה הכוכבת הבלעדית שלה, הרי שכאן דווקא הגברים הם אלו שסוחבים אותה. החל מכריסטופר גורהאם, אשר מגלם את אוגי, טכנאי המחשבים העיוור והחכם, דרך סנדהיל רממותי, אשר מגלם את הקולגה של ווקר וכלה ביון ביילי, אשר מגלם את בן מרסר, החבר המיסתורי של אנני, אשר זנח אותה באמצע חופשה אקזוטית ואח"כ מתברר שיש לו עבר ב CIA, אשר מעוניינים לשים עליו את ידיהם.
לא רק בעמדת הכוכבת קיימים הבדלים רציניים בין הסדרות. בעוד שב Alias העלילה הייתה דינאמית מאד וקיצבית כמעט החל מהרגע הראשון של הפרק (היה להם גם נוהל של סיום הנושא של הפרק הקודם בתחילת הפרק שלאחר מכן) הרי שבסדרה הזאת העניינים די נעים בקצב איטי. שלא תבינו אותי בצורה לא נכונה, יש אקשן, אבל לא באותה דרגה ולא באותה אינטנסיביות. באופן אישי, התחברתי יותר לאקשן של Alias, אבל זה כבר תלוי בצופים ובטעמם.
נקודה נוספת שמפרידה בין שתי הסדרות היא סיפור המסגרת של הסדרות. בעוד שב Alias כמעט כל פרק גילה מעט על סיפור המסגרת עד שבסוף הסדרה קיבלנו את הסוף הדרמטי שאיגד בתוכו את כל המידע שצברנו עד אותה נקודה, הרי שב Covert לוקחים את העניינים הרבה יותר באיטיות. מתוך 11 פרקי העונה הראשונה אולי 4 פרקים בלבד עסקו בסיפור המסגרת (כלומר, בתפיסתו של בן מרסר וההבנה מה בדיוק קורה סביבו). רוב הפרקים היו פרקים שעמדו בפני עצמם, גם אם היו כמה פרקים בעלי חוט מקשר ולמען האמת, חלקם היו קצת משעממים.
אז, לאחר שהבהרתי כי הסדרה לא מצליחה להתקרב לרמתה של Alias, נשאלת השאלה: האם עדיין כדאי לצפות בה ?
למרות שהסדרה עברה עונה ראשונה בינונית מאד, הרי שבכל זאת כדאי לצפות בה. סיפור המסגרת, למרות שלא מתעסקים בו יתר על המידה בעונה הזאת, די מעניין. תסריט הסדרה, בפרקים המרכזיים שלה, די טוב והמשחק של השחקנים הראשיים לא רע בכלל. שלשת האלמנטים הללו יצרו סדרה סבירה אשר גורמת לצופה להנאה רגעית של 42 דקות בכל פעם שהוא צופה בפרק שלה.
לסיכום: אם הצופים מורידים את רמת הציפיות שלהם מהסדרה ולא מנסים להשוות אותה ל Alias הנהדרת, הם מקבלים מוצר טוב לעונת הקיץ. אל תטעו, בניגוד לסדרה כגון "רוביקון", אשר לפי דעתי הייתה צריכה להיות משודרת בחורף, הסדרה הזאת חייבת להיות משודרת בקיץ. היא קלילה, קצבית באופן יחסי ועם רעיון נחמד. אני רק מקווה שבעונתה השנייה מספר הפרקים, אשר יעסקו בסיפור המסגרת, יעלה באופן משמעותי. במידה וזה יקרה, גם האיכות של הסדרה תעלה. אני בטוח בכך.

Share on Facebook

2 תגובות:

ELI אמר/ה...

אחת הסדרות הטובות, תודה :)

techtik אמר/ה...

ממש לא הבנתי למה אתה מבקר את הסדרה כהשוואה ל-Alias, אין כמעט סדרות שמצליחות לעבור סדרות אחרות, זה דבר נדיר. תבקר אותה בפני עצמה, והסדרה היתה מאוד מהנה ואיכותית, התסריט היה טוב. לא צריך יותר מזה. הסגנון שלה קרוב לצווארון לבן הרבה יותר מ-Alias.